Konsert med Musikklasserna – mot droger och våld

rotary_konsert_2016Fredag den 27:e maj 2016 kl 19 är det dags för Musikklasserna och Rotarys vårkonsert mot våld och droger i Tallås Aula. Årets artist är John Lundvik.

Konserten tjänar två syften, dels är det en avslutningskonsert med musikklassernas årskurs 9, så samlar Rotary-klubbarna genom sponsorer in medel som delas ut till föreningar som gör insatser för ungdomar mot våld och droger.

Årets sponsorer som stödjer arrangemanget och arbetet mot våld och droger bland unga:

Rotary sponsorer: Rör Produktion, Familjen Samuelssons Fastigheter AB, KopterFoto.se, Oppunda Svets & Mekanik AB, Handelsbanken i Katrineholm, Länsföräkringar Fastighetsförmedling, Tegelstaden Bygg AB, Skobes, Presto, Finja, Blomberg & STensson AB, Teknikservice, Claestorp, EY, Fastighetsbyrån, PowerPage Bo Sinander, 2GetWild, Oppunda Invest, FamLove.se, Colorama, VMP Group, PJ Industrikablage AB, Björsons Måleri, Katrineholms kommun, Christer Larsson leg sjukgymnast, SjötorpsHus, Sörmlands Sparbank

Mer om John Lundvik och flera av hans låtar på webbsidan www.johnlundvik.se:

rotary_konsert_2016_big

Biljetter till konserten finns kvar på Kvarnen, kommer säljas på torsdagslunchen 26:e maj på Statt med Rotary Katrineholm-Backa och de sista (om det finns några kvar) i entrén – skynda köp för en god sak och en fin musikupplevelse!

affisch_john_lundvik_2016

Här två artiklar efter förra och förr-förra årets konserter:

Rotarys infoblad ”80 år i samhällets tjänst” genom Rotary Katrineholm och Rotary Katrineholm-Backa: PDF