Fantastisk konsert

Konsert med Katrineholms Musikklasser och Erik Segerstedt genomfördes den 22:a maj med över 350 i publiken i Tallås aula – en kavalkad av låtar, med finstämd kör, soloframträdanden, förstås gästartisten Erik Segerstedt och tom ett par danssteg – allt till förmån för arbete mot droger och våld i Katrineholm!

Mellan låtarna styrde Andreas Nord upp mellansnacket som konferencier och åhörarna fick höra både att Erik är från Uddevalla och att han varit med i Let’s Dance – och att detta var den 12:e konserten med Katrineholms Musikklasser som Rotary arrangerat i samarbete med Kuriren och sponsorer.

Insamlade medel delas ut till föreningar som gör insatser mot droger och våld. Är Du med i en förening som gör en insats med ungdomar, ansök om medel för det där lilla extra!

Erik och Andreas i fyndigt mellanprat
Duett och Erik spelar på sin Roland
En högstämd duett
Ett sammetslent solo
Pausemingel med fika
Halva klassen framme på scen
Ingen konsert utan en gitarrhjälte
Andreas kör en selfie – med Erik och musikklassen
Elev och Erik i duett med stöd av kören
Solonummer
Gästartisten Erik Segerstedt och de så engagerade lärarna Hasse och Marie

Som sagt – gör Din förening en insats för ungdomar, mot droger och våld, inkom med en ansökan till Rotary Katrineholm eller Rotary Katrineholm-Backa.

Ett stort tack till våra sponsorer som också möjliggjort detta projekt!