Hem från sportveckan

Efter en vecka på Stadium Sports Camp i Norrköping var det lördag den 15:e juli dags att avrunda med stor avslutning och så hemresan för klubbens 28 stipendiater.

Avslutningsshowen med en summering av veckan med föräldrar på läktarna var lika spektakulär som invigningen. Tre av deltagarna visade att dom är fantastiska sångerskor och fick framföra varsin låt. Taket nästan lyfte av jublet.

Filmer från veckan visade glimtar från alla sporter där till och med konståkning och ishockey finns med bland  de 19 sporterna som Stadium Sports Camp erbjuder. En gymnastikshow med deltagare från gymnastikgruppen imponerade stort.

Våra deltagare var mycket nöjda och motiverade. Katrineholms Buss chaufför Hasse Westerdahl har kört oss flera gånger tidigare och är den trygga klippan bakom ratten och en hjälpande hand med allt bagage.

Nedan ett litet axplock bilder från hemfärden – även som stort collage här:

Än en gång stort tack till våra sponsorer och till alla som möjliggjort detta – publiken på jazzkonserten, Katrineholms Buss och till våra många medlemmar som engagerat sig för att ungdomar från vår stad skall komma iväg på en veckas sportläger!