Jordgubbar och Galapagos

Den 17:e juli avhöll klubben den mycket uppskattade jordgubbslunchen med jordgubbar från Marieberg i Björkvik.

Den kalla våren och torra sommaren har inte gjort det lätt för landets jordgubbsodlare, men vår medlem Lars Hermelin hade med sig en ordentlig omgång av sorten Malvina som mognar sent.

Efter lunch och jordgubbar berättade Lars kort om Galapagos-öarna 100 mil utanför Ecuadors kust som han och Kerstin besökte i februari 2017. Under hösten kan vi se fram emot ett längre föredrag med fler bilder. Nedan ett litet collage med några bilder Lars sände som ”försmak”.

Stort tack till Lars för jordgubbar och alla medlemmar och gäster som besökte lunchen – samt förstås Dufweholms herrgård där vi har våra uppskattade sommarluncher!