Till Stadium Sports Camp

Våra 28 stipendiater åkte på söndagen till Stadium Sports Camp i Norrköping. Rotary Katrineholm har genom vårens jazzkonsert med generösa sponsorer och stor publik kunnat bekosta resa dit, deltagande i lägret och resan hem.

Resan dit och invigningen

Våra stipendiater till Stadium Sports Camp 2017 började sin lägervecka söndag den 9:e juli. Sveriges största idrottsläger och världens roligaste samlar varje sommar ca 7 000 deltagare. Under Rotarys vecka deltar 1 900 ungdomar i 19 olika sporter. Invigningen i den stora Stadiumhallen är som en OS-invigning där ungdomarna i olikfärgade T-shirts per sport kommer in i takt med häftig musik och spotlights som följer – en härlig upplevelse för de unga deltagarna som är 11-14 år.

Av våra stipendiater kommer 13 från skolan, 10 från KIF Basket och 5 från Katrineholms Simsällskap. Förväntansfulla deltagare åkte i två minibussar från Katrineholm på söndagsförmiddagen och för några var det första gången som man skall vara borta från hemmet och sova i sovsal tillsammans med kamrater. En spännande och upplevelserik vecka väntar ungdomarna med mycket lagarbete och kamratskap som ger ett minne för livet.

Nedan en bildkavalkad från avresa och invigning

Här ett collage med bilderna ovan i stort format och enormt format. Stort tack till vår fotograf Bertil Nilsson samt förstås våra sponsorer och publik på jazzkonserten som möjliggjort detta projekt.

Mer reportage från lägret och hemresan hoppas vi återkomma med 🙂