Grillafton i Vingåker

rotary_grill_160420_smallRotary Vingåker bjöd in grannklubbarna Katrineholm, Katrineholm-Backa och Flen-Malmköping på grillafton vid Tisnarens strand med TV-kände grillmästaren Per Ehrlund. Och vilken afton det blev!
Kvällen inleddes med mingel i solskenet medan ivriga hemmagrillare spanade intensivt på utrustning, teknik, handlag och inte minst kryddor och tillbehör till kött och fisk på grillen.

Nedan en bildkavalkad på grillmästaren Per Ehrlund, gästerna, serveringen:

rotary_grill_160420 rotary_grill_160420b rotary_grill_160420crotary_grill_160420d

Ovan inleds serveringen av kvällens meny enligt nedan:

rotary_grill_160420meny

Så en bit in i middagen tog arrangerande president Roger Westlin till orda lagom kort:

rotary_grill_160420e

Efter middag och dessert uttryckte gästande presidenter och gäster sitt stora och varma tack för en mycket trevlig och välarrangerad kväll – kanske den trevligaste Rotary-kvällen någonsin enligt president Lasse Hoffman:

rotary_grill_160420lasse

Ute hade vårsolen ersatts av fullmåne när kvällen avrundades lagom sent:

rotary_grill_160420x

Är Du också mer nyfiken på grillmästare Per Ehrlund, kika på bloggen grillkoll.se (inte kol – koll med två ell) och Pers LinkedIn.