Bubblande PR-kupp på förmötet

pets_bubbel_smlKlubben deltog på förmötet inför nästa verksamhetsår (PETS) i Nacka lördag den 16:e april.

Närvarande från Rotary Katrineholm var inkommande president Peter Henriksson i ljusblå kavaj med matchande slips, här flankerad av Vingåkers Jan Fritzell, Katrineholm-Backas Birgitta Bäckman och Flen-Malmköpings Ulf Löwenmo:

pets_deltagare

Bakom kameran befann sig inkommande assisterande guvernör Erik Liljencrantz.

Efter en förmiddag med föredrag, presentationer och sju olika stationer ägnades eftermiddagen bl.a. åt PR-frågor och då passade Ulf på att göra en rolig ”bubblande kupp” genom att stega upp på scenen, ta mikrofonen, plocka fram en Rotary-Cava och överlämna:

pets_bubbel_1

men inte till inkommande guvernör utan till glatt överraskad PR-ansvarig för zonen Lena Lagestam:

pets_bubbel_2

Naturligtvis blev många i lokalen intresserade av beställningsnummer och dylikt. Nu finns lustigt nog två Rotary-cava genom samma importör och med samma belopp 15 kr till Rotary Foundation för utrotning av Polio. Flaskorna är:

Nr 77705: Roger Goulart, Rotary Gran Reserva Brut Nature

Nr 76879: Carles Andreu Rotary, Reserva

Den senare via Rotary Arlanda finns omskriven på klubbens webb här.

Sammantaget innehöll dagen en mängd nyttig information och gav kontakter för inkommande presidenter så det känns tryggt med dem i ledningen för de fyra klubbarna det kommande verksamhetsåret.