Stadium Sports Camp sommaren 2018

Söndag den 8:e juli reste våra 34 utvalda ungdomar med Katrineholms Buss till Stadium Sports Camp i Norrköping för en veckas sportläger.

Genom Rotary Katrineholms jazzkonsert – med stor publik och sponsorer – kunde klubben genomföra detta projekt för ungdomar i Katrineholm. Skolan och flera idrottsföreningar i staden tog fram deltagare som fick denna chans.

Rotary Katrineholm har nu genomfört detta projekt under 8 års tid vilket givit 190 ungdomar (!) möjlighet till en veckas sportläger – för träning, för kamratskap och för väldigt mycket roligt!

Totalt har Rotary-klubben – igen tack var stor publik och sponsorer – bidraget med drygt en halv miljon till ungdomar på orten. Stort tack till alla som medverkat på olika sätt!

Här är fler artiklar om jazzkonserten 2018 och Stadium Sports Camp.