Nytt tidningsnummer

Efter lite om och men kom ett nytt nummer av Rotary Norden idag den 22:a juni. Klicka på framsidan med vindkraftverket i spalten till höger eller läs mer här.

Klubbens rutin som kollar efter nytt nummer agerade kl 11:59 då tryckeriet lagt upp nytt nummer. Dock var det denna gång först lite knas – det fanns en NY framsida med vindkraftverket, men klick ledde till sidor som visade den TIDIGARE utgåvan, vilket också syntes i mailet som gick till klubbens medlemmar.

Några timmar senare hade dock tryckeriet fixat så rätt PDF-fil och sidor fanns på plats och kan läsas antingen hos tryckeriet här:
epaper.hansaprint.fi/rotary/rotarynorden.html
eller på klubbens tidningssidor med fler utgåvor samlade och sök över alla dessa:
tidning.rotarykatrineholm.se

Roligare är då att det verkar gå snabbare från att PDF-filen sammanställs till den digitala utgåvan blir tillgänglig än tidigare. PDF-filen är enligt filens tidsangivelser skapad onsdag den 22:a juni vilket sammanfaller med det utgivningsdatum som anges på sidan 3. Före utgåva 3 i år verkade PDF-filen kunna ”ligga och vila” någonstans över en vecka från att den skapades till den publicerades på tryckeriets webb.