Infoträff med diplomutdelning

Under torsdagskvällen samlades sommarens Rotary-stipendiater till Stadium Sports Camp – hela 35 ungdomar erhöll diplom och åker på en veckas sportläger i juli.

Uppdaterad med länk till tidningens artikel och mer gruppfoto 🙂

Genom klubbens jazzkonsert och med stöd av våra generösa sponsorer kan vi till sommaren skicka 35 ungdomar från Katrineholm på sportläger – med resa och deltagande betalt i 6 dygn!

Under kvällen medverkade utöver klubbens president Lasse Westerdahl och inkommande president Christina von Feilitzen även Stadium Sports Camps projektledare Tommy Karlsson som visade film och informerade om lägret och praktiska saker att känna till (se några av infobilderna nedan).

Även Katrineholms-Kurirens fotograf Tomas Nilsson var på plats och organiserade det stora gruppfotot, vilket inte var helt enkelt med så många deltagare!

Här tidningens artikel med gruppfotot:

Vår egen fotograf Bertil Nilsson sände detta gruppfoto:

Att det låg förväntan i luften denna kväll är ingen överdrift! Stort tack till medverkande ledare, tidningen, våra sponsorer – och naturligtvis ett stort lycka till till våra 35 deltagande stipendiater i sommar!

Avresan sker söndag den 8:e juli kl 11 från Safiren.

Nedan tre av info-bilderna, för mer praktisk info om lägret, se även www.stadiumsportscamp.se