Fira helg med jazzklipp

Från klubbens jazzkonsert finns nu två längre klipp med hela låtar – fira in helgen med 10 minuter musik från klubbens konsert den 10:e mars 2018!

Starta båda klippen med denna direktlänk till spellista på Youtube – eller var för sig nedan.

På scen Ulf Johansson Werre Super Swing 7 och första klippet är Sweet Georgia Brown:

Filmfoto Bertil Nilsson

Andra klippet är hela extranumret Boogie med fina solon av alla musiker:

Filmfoto Bertil Nilsson

Konserten var mycket lyckad och en musikalisk upplevelse – även för den som inte ”diggar jazz” till vardags! Stort tack till våra sponsorer som gjort hela arrangemanget möjligt:

och gör att vi kan skicka 35 ungdomar från Katrineholm på Stadium Sports Camp – en veckas sportläger i sommar!

Den 17:e maj samlas alla ungdomar och föräldrar för informationskväll med besök från Stadium Sports Camp – och utdelning av diplom till deltagarna. Under 8 år har Rotary Katrineholm som en del i klubbens integrationsarbete kunnat finansiera 190 ungas lägervistelse genom konserterna – en mycket lyckad insats!

Se alla artiklar om årets konsert här.