Stipendiater till Stadium Sports Camp

Från avresan med buss mot Norrköping

På söndagen avreste våra 41 stipendiater till Stadium Sports Camp i Norrköping – 41 ungdomar på en veckas sportläger bland över 1 500 ungdomar totalt. Fler bilder nedan…

I mars anordnade Rotary Katrineholm en jazzkonsert med stor publik, fina sponsorer och jazzorkestern Stockholm Swing All Stars på scen. Ett mycket lyckat arrangemang som gav ett överskott som finansierar hela 41 deltagare med resa och deltagande betalt.

Fler deltagare, och ledare som reser med till incheckningen

I samarbete med flera lokala idrottsklubbar utsågs stipendiater. Årets deltagare kommer från KSK Friidrott, KAIK Fotboll, KSS Simning, DFK Värmbol Fotboll och KFUM KIF Basket.

Utöver deltagande ungdomar har klubbarnas ledare varit delaktiga och gjort detta möjligt att genomföra på ett bra sätt.

Stort tack till alla som bidragit på olika sätt!

Vid incheckningen för basket
Invigningen med alla 1 500 ungdomar som tågar in
Stämningsbild utanför en av hallarna
Ordföranden i KAIK tackar för Rotarys insatser – tack tack 🙂

Länkar vidare: Artikel inför jazzkonserten och efter, KAIK:s Tack-artikel och Stadium Sports Camp:s webbplats.