Infoträff med diplom och frågestund inför Stadium Sports Camp

På tisdagkvällen samlades 28 sportiga ungdomar och många föräldrar och ledare på Statt i Katrineholm. Klubben delade ut diplom och alla ivriga frågor besvarades.

Träffen inleddes av Rotary Katrineholms president Peter Henriksson som varit med även tidigare år då klubben skjutsat ner och hämtat deltagare vid Stadium Sports Camp i Norrköping.

Peter i sin roll som kommunens säkerhetschef har en del extra att göra på jobbet just nu, tog inkommande president Lasse Westerdahl hand om utdelning av diplom till deltagarna i tre omgångar.

Efter fotografering och applåder tog Helena Frykholm, VD för hela Stadium Sports Camp över och berättade livfullt med film och ingående om sportveckan som väntar i sommar. Alla frågor fick bra svar och föräldrar och ledare kunde känna hur genomtänkt och professionellt hela lägret med 1 900 deltagare per vecka, fyra veckor i sommar verkligen är.

För att finansiera deltagande för 28 ungdomar från Katrineholm och bussresa dit och hem hade Rotary Katrineholm en mycket lyckad jazzkonsert i våras. För nominering av stipendiaterna har klubben samarbetat med skolan, KIF Basket och KSS simning med deras idrottsledare.

Även tidningen var på plats och publicerade artikel på sport-sidan redan dagen efter – tack Henrik för både bild och text.

Läs mer om Stadium Sports Camp här:
och återvänd gärna till vår webbsida för mer reportage i sommar.